Hardlopen op je eigen tempo


Na een lange tijd ben ik weer gaan hardlopen, in 2017 ging ik in de winter 2 keer per week een rondje om. Ik was gestopt met hardlopen omdat ik voor langere tijd last had van mijn benen. Vorige week ben ik 3 keer te hardlopen geweest. Nog niet een volledig rondje maar er is een heel stuk verbetering te zien. Vele van jullie zullen het wel weten maar ik wil 1 van de gouden tips mee geven. Loop op je eigen tempo en luister naar je lichaam. Zo is het resultaat althans voor mij snel te zien en makkelijk vol te houden.

De eerste keer hardlopen

Eerlijk gezegd viel mij de eerste keer vies tegen onder andere omdat ik niet de tijd had genomen om warm te lopen. Daarnaast wilde ik vol gas vooruit maar met de conditie die ik toen had, was het moeilijker dan ik dacht. Ik ben er bij de tweede keer op terug gekomen en heb ik een stukje warm gelopen. Dit keer ging het hardlopen mij beter af. Ik zat op 2,99 km in 23 minuten.

Foto 1 is van donderdag 14 maart. Foto 2 was gisteren 17 maart, dit was nog maar mijn 5e keer hardlopen dus ik ben best wel blij met het resultaat.

Doorzettingsvermogen

Van de afgelopen keren dat ik ben gaan hardlopen vind ik het heerlijk om een muziekje te luisteren. Nu is er een grote kans dat ik het in de toekomst blijf doen omdat ik het steeds leuker vind. Niet alleen het resultaat is fijn om te zien maar het geeft ook een goed gevoel.